Fixat rabatten

Ungefär samma datum varje år fixar jag rabatten på vår lilla uteplats på framsidan utanför vår dörr där vi går in.
Vi har en liten rabatt, en fyrkant som hade platta träpinnar runt som kant.
Mitt i rabatten stod ett jättestort körsbärsträd som nådde ända upp till vår balkong på andra våningen.
Träpinnarna började så småningom bli fula och dåliga och sen gick vissa sönder.
Förra året sågade dom ner körsbärsträdet och minst hälften av pinnarna blev fnöske och hela rabatten såg ut sim den var täckt av sågspån av det som blev kvar av det avsågade trädet.
Igår var det dags att fixa.
Vi åkte till Jonsered och hämtade stenar nära järnvägsspåret och jag använde dom som ny kant på rabatten.


Jag blev riktigt nöjd!
Har letat efter sten i flera år och så bara fanns det så nära och det var ju hur lätt som helst!
Vi åkte förbi Blomsterlandet men så klart var vi gör sent ute och jag kan ju inte vänta på nånting så jag handlade jord och blommor på Ica.


Det behöver rensas mellan plattorna och dom skulle behöva tvättas ordentligt men det får jag göra nån dag när jag har ork. 
Några plattor behöver justeras eftersom rötterna till körsbärsträdet har puttat upp dom och det var också därför trädet fick ryka.


Jag ska plantera lite mer blommor i rabatten och flytta på smultronplantorna som sticker fram lite försiktigt längst fram. Hälften är begravda under den nya jorden. :-D 

God natt!
Nu är det sova dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback