Ledigt... Eller nåja. Nästan

Har tillbringat dagen med dom två bästa pojkarna i hela världen.
Dom råkar heta Eskil och Astor.
Vi har bara tagit det lugnt och tittat på film, lekt med lego och bilar mm.
Jag har också städat, tvättat och lagat mat typ hela dagen mellan lek och slapp.
En bra dag. Jag fick mycket gjort.


Vid två fick jag mail från kollegan som undrade om jag kunde vikariera på hans cardiowalking-klass på Arenan eftersom han var sjuk. Jag kollade med barnvakt och löste det så vid fem blev det cardiowalking.


Tänkte att det kunde passa fint så jag får till min styrleträning samtidigt.
Har inte tränat styrka på Arenan förut. Bara varit på föreläsning i en träningssal och igår åkte vi skidor.


Det gick bra det med.
Det blev biceps och övre rygg idag.
Imorgon blir det axlar och rumpa. :-D
(Och TABATA... Och cardiowalking igen)
Måste hitta nått slags system för min egna träning... Det e svårt att få till det med alla mina pass.
Maten funkar bra. Det känns som att det inte är så svårt att få till det. Krävs bara lite planering, men det e bara skönt att veta vad och när man ska äta så blir det av och rätt.
Så vad äter jag då?
Helt vanlig mat. Ris till lunch med kyckling/ magert kött eller lax och till middag äter jag potatis med kyckling/ torsk/ kött. Till det har jag sallad och sås på créme fraishe 15% eller matlagningsgrädde 15% så det är liksom helt vanlig okomplicerad käk. Man får tillaga det hur man vill men jag har vägt det, för det är uträknat på hur mycket jag ska få i mig.


Frukosten består av müsli, yoghurt och ett ägg, kaffe om man önskar eller knäckebröd, ägg, kaffe och en banan. Eller havregrynsgröt.
Jag äter oxå två mellanmål som är ett ägg eller en knäckemacka eller en avokado.
Det andra mellanmålet består av kvarg.

Innan träning dricker jag aminosyror som blandas i vatten och efter träning dricker jag en proteindrink som också blandas i vatten. Nån gång kan jag få blanda med mjölk eller 50/50.
Jag tar också en multivitamintablett för sportande kvinnor och en tablett omega3. 
Har nog aldrig haft en sån här energi som jag har nu! :-D

Men nu är det dags att sova. 
Imorgon är det jobbdag... 
God natt!


Kommentarer
Postat av: N

Köpt några nya träningsskor på sistone?

Svar: Nä men träningsbyxor har det blivit ett par! :-))
kattitingeling

2015-10-06 @ 22:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback