Sagan om soffan

Sagan om sofforna... 

Har länge haft bara vitt i mitt hem. Vi hade brun skinnsoffa först som vi bytte till vit tygsoffa och så småningom köpte vi en schäslong till. 
Vitt blir sketet fort jag vet, jag vet. 


Så jag köpte nytt vitt överdrag till soffan men tyvärr fanns varken tyg till schäslongen eller hela schäslonger kvar att köpa på Ikea. Det hade dom tydligen tagit bort ur sortimentet.



 Fyndade ett beige tyg till schäslongen på Blocket, det var enda alternativet. Det andra var att kasta hela, för var inte bara skitet, tyget hade lixom gått sönder till och med. 


Tänkte att jag då byter ut det vita tyget på soffan också mot ett beige från Ikea. Tyvärr - igen - så har dom tagit bort det beiga tyget ur sortimentet oxå (👎) så jag har haft en beige schäslong och en vit soffa. 😕 

Men nu fyndade jag ett tyg till soffan oxå på blocket! 😊 För 400kr istället för 1700 ungefär som det hade kostat nytt om det funnits kvar på Ikea! :-) I förrgår kom det på posten.


Det blev superbra!
Jag är nöjd. 😊




Kommentarer
Postat av: Sandra'

det blev jättefint :)

Svar: Tack! :-)
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback