Fixardag

Idag har jag varit så himla företagsam! Fy så duktig!
Det var vab idag för Astor var tydligen dålig i magen i onsdags på dagis men hemma har vi inte märkt nått av det.
Jag fick städat hela lägenheten och nu är det tip top i alla fall där man ser. Värre är det inne i skåp och klädkammare osv... :-/

Elektrikern kom på eftermiddagen och fixade all el.


Åtta spottar i taket.


Dimmer och golvvärme.


Belysning över arbetsbänken.

När Chris slutade åkte vi till Ikea för att köpa ny bänkskiva till lock på toaletten men jag ringde hantverkaren först och han hade hittat nått bättre alternativ på Hornbach.

 

Jag fick köpt en fin orkidé i alla fall och lite handdukar! Vi återlämnade också ett extra paket med ben som jag råkade köpa för mycket och en täckskiva.
Handtag att ha till väggskåpet och spegelskåpet fick vi också handlat!


Jag fick ordnat och fixat med all förvaring och ställde in allt vi ska ha i alla skåpen och lådorna.


Vi var också på Bauhaus och bytte ut krokarna som jag köpt för stora till mindre. Sen åkte vi till K-rauta och lämnade tillbaka lejontassarna till badkaret som inte passade. Jag fick ett tillgodokvitto eftersom det var en beställningsvara men det gör inget för vi behöver köpa en ny dörr!


Fick även ringt till Bosch leverantör och beställde ett nytt handtag till torktumlaren.


Just nu hänger det ett snöre där. Snyggt!

Kontaktade Whirlpool också för att få en del till kylskåpet som gått sönder, hämtade Saras nya cheerleading-skor på posten, var och fixade min ögonfranskunds öga eftersom det skavde lite och piffade så det blev snyggt i badrummet.


Jag har verkligen varit duktig! :-)

Det som återstår nu i badrummet är glasväggen som ska vara mellan kommod och badkar, uppsättning av krokar bredvid kommoden för handdukar, byte av dörr, en list under skåpen och uppsättning för toalettpappershållare.
Vi behöver också köpa toalettborste och en hylla att hänga på glasväggen så vi har nånstans att ha schampoflaskorna på.

Men nu sova! God natt! ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback