2009-11-18

Onsdag

Många tror att jag har Cherley Clamp som idol och gillar klämkäcka slagerlåtar.
Och visst... vissa kan va bra, men det handlar om texten.
Man kan säga det själv eller så kan man bara lägga ut en låt och en text. Någon annan har ju redan skrivit det så varför göra det igen?

Det är roligt att folk får en bild av en... de tror att de känner en bara för att de har läst min blogg i flera år.
Vad mycket man skriver här egentligen, dag ut och dag in... men endå så lite...
Jag har använt den här bloggen som en dagbok, mer ett rabblande om vad jag har gjort idag typ.
Jag har lite problem med att skriva om mina åsikter och politiska saker.
Visst, det har hänt... nån enstaka gång, men jag kan känna: Vem bryr sej om vad jag tycker egentligen? Varför skulle jag skriva det här? Jag tycker att jag är rätt tråkig och alldaglig... det finns liksom inget av intresse att skriva...
Min blogg har varit för min släkt som bor långväga, så de får veta vad jag har för mej, vänner och Mary Kay kollegor som vill läsa om min karriär.

Men nu ska jag skriva lite om mej som person iallafall, inte bara vad jag gör i mitt jobb eller om dagarna...

Jag gillar faktiskt mest hårdrock. :)
Det var oväntat va?
Jag gillar 50 tals klädstil men när det gäller musik så är det hellst Linkin Park jag lyssnar på och Evanescence. Nightwish, Within Temptation är grymma också och Kamleot.
Men många hårdrockstexter är så deprimerande och handlar om lidande...

"These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase"

Det blir man ju inte så peppad och glad av att höra... :D

Jag är också värsta skofetishisten. Jag skulle kunna köpa ihjäl mej på skor.
Jag gillar också att handla underkläder och klä upp mej inför min man. Jag handlar inte så mycket kläder längre... jag går ju endå bara runt i min kavaj och kjol...

Jag är allergisk mot nötter och mandel, äpplen, persikor, nektariner och alla frukter med kärna.
Jag tål inte heller pälsdjur och damm... taskigt att jag e så kass på att städa då, när man inte tål damm. :D

Som person är jag väldigt kärleksfull och förstående om man är snäll mot mej.
Jag är inte bra i negativa miljöer. Jag påverkas enormt och mår fysiskt dåligt. Jag försöker lösa problemen genom att ta upp saker till ytan och vara rak och ärlig, men bland människor som är falska och elaka förvärrar jag bara situationen genom mina försök.
Jag börjar nu lära mej att undvika såna människor och söka mej till positiva och glada personer.
Mary Kay miljön är ju väldigt positiv och handlar om att lyfta och stärka din själkänsla så där passar jag perfekt eftersom jag påverkas så mycket av min omgivning.
Tack vare Mary Kay har jag utvecklats enormt. Det är jag väldigt tacksam över.

Jag är ambitiös och strävar alltid efter att bli bättre och bättre.
Det här året hade jag dubbelt så hög försäljning än personen som kom på andra plats men jag känner endå alltid att alla andra gör mer än jag och att jag borde göra mer.

Jag är stark som en oxe i mitt psyke. Jag kan drabbas av sorg men jag reser mej rätt snabbt och går vidare.

Jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu och det är tack vare mitt nya arbete men också mycket tack vare min man.
Han är världens bästa och jag blir bara mer och mer kär i honom för varje dag.
Livet känns lätt och roligt tillsammans med honom även om vi också ibland bråkar och tycker olika om saker.

Nu vet ni lite om mej. :)




Min favoritlåt. Lyssna på hela för den e bäst i slutet. :)


Kommentarer
Postat av: Therese

nyfiken på hur det går? hur många har ni kvar nu?

kramar

Postat av: Therese

åh vad kul :) tvivlar inte en sekund på att ni kommer att lyckas :) heja heja!! har du hittat någon lokal till måndagsmöten osv?

2009-11-19 @ 21:25:41
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Therese

ja, du var verkligen utspridd du ;) men det är bra att vi kan gå hos andra sales directors på utbildning. jadu, först och främst måste jag nog komma back on track igen med klasser och intervjuer regelbundet innan jag ens kan tänka på en Diq, har haft en jobbig höst, men det börjar ljusna nu :) förstår att du är trött efter 8mån, håller tummarna för dig att ni klarar målet med råge :)

2009-11-20 @ 09:37:26
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback