2010-08-19

Torsdag

Igår kväll när jag kom hem efter min klass fick jag en snilleblixt.
Brödet var slut och jag kände att fy va jobbigt att behöva åka iväg innan frukost och handla.
Jag kanske skulle ta och baka ett enkelt bröd...
Är ingen bagare direkt om man säger så, det brukar inte bli jättebra, men sist jag gjorde bullar blev det en dundersuccé så why not try to bake some bread?

Oreganobaugetter skulle det bli.
Resceptet var helt fuckt up.
Det blev lixom aldrig någon tjock deg av det som stod där. Hade behövt minst dubbelt med mjöl av det som var sagt. Problemet var att mjölet tog slut.
Stackars maken fick åka iväg för att köpa, men klockan var ju mycket så det var endast bensinmackar öppna.
Tror du att dom hade mjöl?
Svar nej.
Han åkte till tre olika mackar och ingen hade.

Havregryn hade han sett men vi hade ju havregryn tyckte han så jag tänkte ja, why not? Bättre än att slänga allt, så jag blandade i lite havregryn.
Till saken hör att eftersom jag hade fått lägga till så mycket mer mjöl och nu även havregryn så fick det inte längra plats i bunken.
Smet-klet-degen låg på bordet som en stor pöl.

Nu tog även havregrynet slut men degen var fortfarande alldeles för lös.
Jag ringde kära maken igen och undrade om han inte kunde köpa mer havregryn.
Snäll som han är åkte han iväg även om han redan var hemma vid parkeringen.
Snart kommer han hem - utan havregryn. Det fanns inte på just denna mack! Det hade funnits i den andra som han var i innan och letade efter mjöl i.

Skojar du med mej? Kände jag bara... Klockan var nu över ett på natten.
Jag tog och slängde smeten i två olika formar och slängde in allt i ugnen ändå.
Det fick bära eller brista...

Sedan var det dags att försöka städa undan resterna av denna helvetes smet.
Den satt som klister på bordet.
Fick kämpa ett bra tag för att få det rent. Hela köket såg ut som ett bombnedslag!
Vi hade städat och gjort det fint annars tidigare på dagen...
Så var det med den städningen.

Tillbaka till brödet då...
Faktiskt så blev det rätt bra ändå.
My first bread. Mayby the last also?



Nu e det först en facial och sedan make up som gäller!

Hej hopp!

 K


Kommentarer
Postat av: Carina

Ho ho ha ha hhihihihihihih.... vilken sörja!!!!

Förlåt asflabbet kära kollega, men du ÄR ju för himla rolig. "Never give up"

Hoppas ni ätit upp brödet... ;o)

Kramizar!

2010-08-19 @ 12:37:21
Postat av: soili

det var rolig läsning.. såg dig nästan framför mig med mjöl upp över öronen :)

ps. jag hade haft mjöl hemma. ds.

2010-08-19 @ 14:42:08
Postat av: Kajsa T

Hahaha Katti, du är underbar!! Kram!!

2010-08-28 @ 15:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback