2010-10-31

Söndag

Så mycket bättre

Svenskt underhållningsprogram från 2010. Avsnitt 2 av 8. Thomas Di Leva är huvudperson och det är han som bestämmer hur dagen ska se ut för de andra deltagarna. Det blir både spirituella upplevelser som meditation och ett besök på en bygdegård. De andra artisterna bjuder på sina tolkningar av Thomas låtar som Vi har bara varandra, Miraklet, Naked number one och en rapversion av Dansa din djävul.

Såg halva igår och hela idag.
Jag gillar inte musikprogram egentligen. Därför såg jag bara halva igår. Jag pallar inte att se folk sjunga andras låtar, för jag skäms för dom, även om det kanske är bra... Idol och sånt går fetbort.
Men så råkade jag zappa in just när Petter gjorde Thomas "Danska din djävul" och blev superimpad.
Wow, va bra han gjorde den.
Det gjorde att jag valde att se hela idag.

Jag har läst lite om Di Leva som ska vara fredens man. Det påstods att han misshandlade sin flickvän, vilket fick mej att tycka att han var helt B.
Men vad e sant och vad är inte det?
För i det här programmet var han helt fantastisk.
Vilken kärlek han utstrålade och gav till alla.
Han var så accepterande och harmonisk och underbar.
Kan en sådan misshandla sin kvinna? Konstigt i så fall...

Han berättade också om att han i gymnasiet blivit mobbad och hur det hade påverkat honom.
Hur svårt han haft det och hur han skämdes.
Fantastiskt! Detta brinner mitt hjärta starkt för som ni förstått vid det här laget, efter att jag själv blivit mobbad på min föredetta arbetsplats och av min fd. chef.
En eloge till dej DiLeva!
Tig inte om mobbing - prata om det för det är det ända sättet att försöka få stop på det och spida kunskap.

Han har tydligen en blogg också.
Den kan du läsa här:
DiLeva



Jag är så glad för du är hos mig
du fångar mig med varje lek
och vad som hellst kan alltid hända
för i vår dröm är allting smek
jag kramar dig igenom rymden
du strålar gul, jag skrattar blå
och vi följs åt i evigheter
en glitter vind som är vi två

du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

Jag föds i varje blick du ger mig
jag ger dig allt, du ger mig mer
du ler så varmt åt mina tankar
sen den där dan då ja sa hej

du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

miraklet

du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

--------------------------------------------------------------------------------------------

Idag var jag i Borås och fick en ny kollega.
Roligt.

Love till er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback