Måste bara tillägga!



Innan jag skulle gå och lägga mej så var jag bara tvungen att kika på några andras bloggar...
Ni vet, ska bara...

Kom in på Anna Ritar bloggen och å vad jag kände igen mej!
Är bara tvungen att länka till det inlägget för det var precis som hon skrivit om mej!

Läs
HÄR



Känner mej precis sådär! Kanske inte precis men till en hel del.
Hon skriver att folk uppfattar henne som skum och otrevlig i början. Så kan jag också känna! Jag tror inte folk uppfattar mej som otrevlig men säkert skum.
Jag kan riktigt känna själv att oj vad skum jag e nu... Vad konstigt jag beter mej!
I mitt yrke har jag dock en roll och där kanske det inte märks så väl men när vi går på fester där jag inte känner så många tex. eller när grannarna står i en klunga och börjar prata med en vill jag bara fly.
Jag har svårt för att få fram nått vettigt och ofta tänker jag att när jag går där ifrån kommer dom att prata om mej bakom min rygg.

Jag vet att det kommer från mitt förra jobb och mobbingen.
Tänk att vissa saker sitter så djupt, efter så lång tid och hur mycket sånna saker kan påverka en.
Dom som mobbar andra vet inte hur mycket skada dom gör! Det kan förändra en hel personlighet.
Att min chef inte gillade mej var ganska solklart men det största sveket var dock från mina arbetskamrater.
Kanske var jag dum och naiv... rent av trög som inte såg det men jag fattade faktiskt inte hur mycket skit dom snackade om mej bakom min rygg. Det gjorde väldigt ont. Jag kände mej riktigt dum. Hur kunde jag inte se det? Hur korkad e inte jag då?
Så pinsamt. Där gick jag och inte fattade nått... Vilken bimbo.


(bild google)

När jag idag hamnar i folkgruperingar får jag direkt den känslan tillbaka.
Jag känner mej jättedum och blir väldigt osäker.
Vad säger dom om mej egentligen? Sen när jag går här i från, vad kommer dom att säga då?
Jättejobbigt att tänka så, för innan så tänkte jag alltid att dom tyckte nog jag var väldigt trevlig och utåtriktad.
Det kanske dom tycker men jag får ändå sånna konstiga tankar.


Om du e en liten ynklig person som måste trycka ner andra eller tala illa om någon bakom hennes rygg så försök att söka hjälp! Du skadar andra otroligt mycket. Sluta mobba!
Självklart förstår också jag att folk som mobbar inte e medvetna om sina handlingar, men jag tror att någonstans finns det en liten röst som talar till dessa personer. Den rösten kallas för samvete.
Lyssna till den lilla magkänslan du har när du går och lägger dej. Jag tror att den kommer viskande då. Jag tror också att viskningarna gör att man sover dåligt, att man får ont i sin kropp, att man känner sej arg och ledsen ofta, utan att man förstår varför.
Alla dessa känslor och ångesten försvinner inte genom att mobba någon ännu mer utan den kommer att försvinna först då när du erkänner inför dej själv att du gör fel och att du måste ändra ditt beteende.
Du måste bryta den onda cirkeln...

...typ nu.


(bild google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback