Första dagen

Idag arbetade jag min första dag på mitt nya jobb.

Kunde inte sova i natt för jag hade kris över det och för att inte få vara hemma med Eskil. Så i morse var jag väldigt trött.

 

Jag visste bara vilken tid jag skulle jobba men inte på vilken avdelning och inte heller med vem.

När jag kom dit så visade det sej att jag skulle jobba på småbarnsavdelningen och jag kommer att arbeta med två kollegor som också är helt nya. Tre av dom ordinarie barnen är "gamla" och vi kommer att inskola tio helt nya barn. Helt ny avdelning på alla sätt med andra ord. Det känns väldigt kul och spännande.

Vi har alla möjligheter att göra avdelningen till våran egna från början, som att starta upp en ny avdelning fast den redan finns där. Samtidigt känns det nervöst och lite jobbigt.

Jobbigt för att allt är nytt både stället och ny personal och barn men också för att jag känner ångest för att inte få vara med Eskil och också för att jag är rädd för att det ska bli som det var när jag jobbade på mitt förra jobb och både chef och personal på den andra avdelningen var så hemska och elaka.

 

Men jag känner nån stans långt inne att det kommer att bli bra så småningom... Bara vi alla kommer in i det och vi lärt känna varandra lite mer.

 

Det var min dag... Hur var din?

 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det kommer att gå bra. Du har ju massor av erfarenhet och är kompetent. Samtidigt har du lärt dig massor och förändrats sedan du jobbade inom barnomsorgen sist. You go girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-08-07 @ 08:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback