2012-07-05

Torsdag
 
Gör soppa igen. Min kålsoppa.
Den e perfekt att ha i kylen och bara ta på en talrik och sen tillsätta det man vill ha i köttväg.
Har en bas liksom och sen varierar jag med tex. köttfärs, kyckling, kalkon..
Köper ett helt kålhuvud och så skär jag i det bara rakt av med en stor kniv i strimlor helst ganska tunna så blir det färdigt snabbare.Har en stor kastrull som jag fyller med vatten och slänger i två köttbuljonger ibland lite extra salt.
Ibland har jag haft i lite pepparkorn och lagerblad. En gång slängde jag i en vitlöksklyfta som jag sen fiskade upp.
Ibland har jag andra grönsaker i också som blomkål och morötter mm. så den går att variera på hur många sätt som helst.
 
Pinsamt enkelt men gott som attan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback