Mitt i natten, i stora djungeln, där sover lejonen...

... och hemma hos familjen Enberg/Saeed sover alla förutom Katti.

Såg en dokumentär om unga mammor på tv tre. Där fick man följa tre unga mammor och socialen hade tagit barnet ifrån ett av mammorna, utan riktig anledning. Nu skulle hon snart få tillbaka sin dotter eftersom dom saknade belägg, men det skulle dröja flera månader. Vilken skada det barnet måste ha fått! Fy fan.
Tänk om nån bara kom och tog ditt barn så?
Som sagt... Jag ska inte titta på sånt för då kan jag inte sova... Typiskt. Men nu visste jag inte att det skulle handla om sånna hemskheter. Bara unga mammor...



Ger inte så mycket för socialen. Dom verkar helt fetdumma i huvvet över allt. Jag har bara fått höra skit och elände från alla som varit i kontakt med dom.
Har även egen erfarenhet. När jag var nyexad och bara fick ungdomspraktik som jobb så fick jag gå dit för att få mer pengar. Ungdomspraktiken gav inte direkt några miljoner. Hela den "lönen" gick till hyran i princip.
Kände mej som en tiggare, brottsling och väldigt ovälkommen varenda gång.
Där fick man sitta med mössan i hand och en väldigt otrevlig, kantig och hård dam synade ens ekonomi med lupp.
Man ville bara gråta varenda gång och fly.
Vilket jag också gjorde. Såg till att jag fick riktig vikariat istället och bättre lön så jag slapp gå dit någonsin igen.
Säljer hellre min högra fot än går dit - ever.
Har många vänner som har varit fosterföräldrar och dom berättar så mycket konstigt om socialen så man blir mörkrädd. Vad e det för folk som sitter där? Verkar inte klokt.



Dom kanske blir avtrubbade efter ett tag och tappar empatin för att dom inte orkar?
Det där har man ju sett på många förskolor. Avtrubbade, trötta och apatiska människor som bara vill att timmarna ska gå. Dom kanske har en dålig chef eller elaka arbetskamrater? För sån var ju jag med mina sista månader på mitt förra jobb.
Denna veckan har jag ju jobbar i Finngösa, i en barngrupp där pedagogerna var engagerade och verkade trivas med sitt jobb även om dom hade det tufft med mycket sjuk personal.
Det var så himla skönt att jobba med sånna människor som orkar och som ger allt. Då blir man själv så himla peppad och man blir sån själv. Man känner att man har gjort ett bra arbete när dagen är slut, man har gjort skillnad och gett barnen någonting och då e man så himla nöjd.
Jag önskar att jag fick jobb på ett sådant ställe så småningom och sånna kollegor.

Nattfunderingar...
Kanske kan man somna nu när man fått skriva av sej lite?
Dumpar min ångest här. Varsågod! :D

God natt!


Kommentarer
Postat av: Amalia!

Hej :) jag har en helgens blogg på bloggen och det vore superkul om du var med :) isåfall är det bara att anmäla dig här: Du hittar den här: http://jagharettkonstigtnamn.blogg.se/2012/may/helgens-blogg-1.html

2012-05-18 @ 17:38:57
URL: http://jagharettkonstigtnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback