Vikten och hälsan

Snart kommer jag att börja äta LCHF kost igen.
Jag behöver bara förbereda mej mentalt först och sen kör jag.
Den här gången kommer jag att inte köra så himla superstrikt som jag gjorde förra gången, delvis för att jag ammar och delvis för att jag inte känner att jag har så bråttom den här gången som förra.
Just nu väger jag 75 kg så jag har femton kilo att gå ner. Förra gången hade jag sex-sju kilo.

Jag har fått köpa en helt ny garderob. Beställde kläder för fem tusen för jag kom inte i några kläder över huvud taget - inte ens i mina största klädesplagg och inte heller mina trosor.
Jag är tung som en elefant, det är utmattande att röra sej.
Jag har ingen kondition kvar för jag har ju suttit i soffan eller legat i sängen i princip hela graviditeten på grund av mina krämpor.
Magmusklerna är i princip förintade. Jag kommer nästan inte upp ur sängen och vid minsta ansträngning får jag världens träningsvärk.

LCHF passar mej bra. Jag mår så mycket bättre när jag äter det. Man slipper gå hungrig och tänka på mat och va sugen på allt möjligt hela tiden. Man slipper sockertoppar och sockerfall. Huden, naglarna och håret blir mycket finare och jag får sån sjuk energi och kick på livet.

Så... det är dags att ta tag i hälsan och vikten...

Bilden är lånad av kusin Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback