Våran kväll

Vi är verkligen inte bortskämda med att vara barnfria. 
Vi gör aldrig nånting bara jag och Chris men idag gjorde vi det tack vare att min systers pojkvän Staffan kom och var barnvakt. 
När Chris slutade jobba som ansvarig på Mässan fick han presentkort på heaven 23 på deras berömda räkmacka. 
Så vi bestämde att vi skulle dit och äta den idag. 
Men jag överraskade Chris med att ta med honom på bio först.
Han blev väldigt överraskad och glad.
Det blev Bilbo 2, filmen han väntat på att få se ett år. :)


Jag köpte godis. Det var inte igår man åt det...!
Och det var väldigt gott! :-9
Filmen var jättebra! Jag tycker att den var bättre än den första. :)

Efter bion knatade vi bort mot Gothia och ungefär där märkte jag att min klack på mina fina vintage-stövlar hade lossnat! :(
Lyckades på nått sätt ta mej fram och så åkte vi glashissen upp till våning 23.



Sen blev det den berömda räkmackan.





Jag orkade äta halva!
Chris tyckte den var ljuvlig och slukade sin. Sen åt han min halva med! :)

Jag drack vin! Och eftersom jag aldrig gör det så blev jag lite lullig.


Åt även glass och sorbet till efterrätt!
Idag var första gången jag unnade mej gott sedan augusti- september när jag började med LCHF.
Förra gången jag körde Low carb hade jag en unnardag varje månad men den här gången har jag varit väldigt strikt.
Kanske för att jag den här gången haft mer att gå ner...


Efterrätten var dock inte den största jag sett... :-D



Utsikten är inte den sämsta direkt från 23:e våningen! :)



Men så var det dags att gå hem men först tog vi en tur bort och kikade på hummern som finns i lobbyn och som är en liten maskot. Han e 25 år gammel tydligen. :)



Och när vi var på väg ut var det en utställning med jättefina julgrupper precis vid utgången!
Blev inspirerad!



Vägen till bilen med lös klack var väldigt lång... :(
När vi kommit halvvägs så var nästan hela sulan av!
Jag fick rota i väskan efter nått att knyta fast allt med och jag hittade Astors dregel-haklapp som fick bli räddaren i nöden! :-D



Sexy!
Typiskt mej... Om det ska hända nån så e det väl mej såklart! 

När vi kom hem hade pappa och Heidi kommit dit också. 
Pappa har åkt från Kiruna idag och plockade upp Heidi från Uppsala på vägen.
Har suttit och pratat med pappa halva natten. Två nattugglor!

God natt!
 

Kommentarer
Postat av: N

Vilken utomordentligt trevlig afton Ni fick :-)
Det var ni väl värda. Vet själv hur mycket inrutad vardag det blir med småbarn, storbarn och storfamilj. Viktigt med lite egentid tillsammans med sin partner då och då.

Jag kanske skulle göra slag i saken och bjuda ut min sambo på en räkmacka på H23...

Svar: Gör det! Det var mycket trevligt! :) god jul N!
kattitingeling

2013-12-23 @ 02:05:55
Postat av: N

Det samma till Er. Och ett Gott Nytt Jävla År!

2013-12-24 @ 02:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback