Trevligt

Jag har verkligen världens gulligaste väninnor.
Vi hade mycket trevligt, det tyckte i alla fall jag.
Jag hade gjort sparrissoppa och den blev jättegod. Till efterrätt hade jag gjort en LCHF-kladdkaka med Stevia - sockerersättningsströ och 70% mörk choklad.
Den var inte alls god och till köpet av allt så fick jag veta att chokladen innehåller alldeles för mycket socker. Konsistensen var inte heller bra, den blev alldeles för grynig och smaken var besk tycker jag. Usch och fy! :( Den lär jag aldrig göra igen.
Blev helt skakig och hög också av sockret till råge på allt!
 
Vin drack jag också ikväll.
Första gången på över ett år. Inte heller vidare LCHF men man får fuska ibland.
 
 
Jag fick jättefina blommor av Lotta och Åse kom med vin.
Ni är underbara. Tycker så mycket om er! <3
 
 
Det var jag, Åse, Yvonne och Lotta.
Jag fixade lite fotbad åt dom och handspa. Sen gjorde Åse och Lotta även ansiktsbehandling.
 

 
Gjorde jättegod lchf-snacks. 
Rev Västerbottenost på bakplåtspapper och gjorde små högar. Sen slängde jag in dom i ugnen några minuter på 200 grader. Först hade jag dom inne för kort stund och dom stelnade inte riktigt när dom hade svalnat men jag slängde in dom igen så det smälte lite till. Det var supergott!
Gjorde samma med parmaskinka. Dom skulle också va inne en stund och så blev dom sådär knapriga och goda. Man fick passa dom dock så dom inte brändes!
 
 Chris och Eskil var på äventyr så vi slapp ha en liten tvååring som skulle vara mitt uppe i allt.
 
Nu sitter jag här med en kopp te och bloggar.
Alla gick och la sej, förutom tonåringen där nere så det är väl dags för mej med...
 
 
God natt på er där ute!

Kommentarer
Postat av: Pellefant

Vin är hur OK som helst inom LCHF så länge det är ett torrt vitt vin (typ Beauvignac som innehåller mindre än 3g socker per liter). Vinet på din bild innehåller dock 33(!) gram socker per liter och är en riktig sockerbomb.

Man kan kolla sokerhalten på Systembolaget.se.

Svar: Hej Pellefjant. :) Jag har hört talas om att man kan dricka vissa viner, men jag är ju så himla kräsen. Dricker jag så dricker jag nått sött, som just Güntrum. Men jag känner inte direkt nått behov att dricka, brukar ske tre, fyra ggr om året. Och då känner jag att jag kan unna mej riktigt sött och gott vin. Kakan däremot var svinäcklig. Den kommer jag aldrig mer att göra. Snaxen var jättegoda. Dom kan jag göra istället. :)
kattitingeling

2013-09-28 @ 00:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback