Bodypump igen!

Hej alla nya! LCHF:are antar jag. :) Tipsade om min blogg i ett forum för oss som äter LCHF på Facebook.
Många nya som tittat in på min blogg.
Roligt! Välkommen åter!

På måndagar brukar jag träna MRL men eftersom det var påsk så var det inställt. Istället blev det bodypump för det fanns inte så mycket att välja på.
Men tisdagar tränar jag alltid bodypump  så det blev samma två dagar i rad denna gång.
Inte helt optimalt, ryggen sa ifrån.
Ni som inte vet så har jag diskbråck. I oktober började jag träna på rehab. Då orkade jag knappt lyfta fem kg! Nu tränar jag fem ggr i veckan och älskar det! :)
Om ni vill läsa om min träningsresa så finns den under kategorin: TRÄNING.

Det kan dock vara farligt att träna. Se bara på denna bild:


Skavsår på knät!?
Japp. Som jag skrivit innan så har jag klarat max tre armhävningar innan på knä! Nu fixar jag tio! Efter en liten paus klarar jag fem till. Men dock fortfarande på knä. :-D
Men det är helt maxat att märka sina framsteg. Så himla häftigt!


Eskil var himla trött.
Han somnade som en stock. Snart e det Astors tur. Han e riktigt sur nu.

Berättade ju att jag laddade ner en app.
Den appen heter Lifesum.
Är inte helt high på hur allt funkar på den men jag verkar i alla fall äta för lite dom flesta dagarna. Ändå går jag inte ner ett gram...?
Man kan välja vilken kost man äter efter så då har jag valt strikt LCHF.


Man ska få en grön ring varenda dag men hur lätt är det?
Ibland kan det se himla bra ut men sen när jag lägger till träningen så försvinner hälften av ringen. 
Jaja... Jag går väl ordning på hur det funkar så småningom...

Ha det bäst nu!
God kväll! :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Äter du för lite går ju kroppen på svält och då går du inte ner ett gram. Du bör äta mer så lär du gå ner i vikt.

Svar: Får äta mer helt enkelt. Dagarna då jag inte tränar kommer jag lätt upp i min gröna cirkel. Det är när jag tränar som halva cirkeln försvinner. Tycker dock att jag äter hela tiden. Dessutom står jag ju inte still i min vikt - jag går upp!
kattitingeling

2014-04-23 @ 16:45:59
Postat av: N

Jag föredrar att du skriver MLR när du egentligen menar MRL. Skärpning på den punkten, min lilla gumma där...

Svar: 👍😄
kattitingeling

2014-04-23 @ 23:41:48
Postat av: Sanna

Jag vet inte var Lifesum är för app, så den kanske räknar BMR, men om inte så kolla din BMR på t.ex. http://www.kalkylator.org/bmr-kalkylator.php

Tänk också på att blodmängden ökar när man tränar så om du gått upp ett kilo eller två så är en del säkert blod.

2014-04-24 @ 14:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback