40

Här om dagen sms:ade jag med min kusin och så skrev jag: "Fattar du att vi e 40?? Helt sjukt ju! Hur fan kan vi va 40??"

Idag blev jag påmind om hur gammal jag är igen.
Min syster var här och passade barnen medan jag var hos läkaren. Men innan jag åkte dit berättade jag om nostalgitrippen som jag hade fått tidigare när jag såg en repris på tv idag på en melodifestival som sändes för tjugo år sedan! Herreys vann då! Det måste va 1984... fortsatte jag och så kom jag på att 84 var 30 år sen - inte 20!! 

Men jag minns det som det var igår... Hur kan man minnas nått så tydligt som hände så länge sen?
Trettio år är väldigt lång tid faktiskt!


Jag förstår nu vad dom menar när gamla människor säger att dom inte känner sej som sin ålder.
40 låter så himla vuxet och ordnat och moget. Typ allt jag inte är.
Jag e raka motsatsen: helt barnslig och oordnad och inte det minsta "vuxen".
För jag vet inte ens vad det betyder. Hur e man när man e vuxen?


Ibland känns det som jag flummar runt och leker mamma, pappa, barn.
Som om jag var ett barn som försöker göra vuxen-saker fast jag egentligen bara vill dansa omkring i guldskor.
Ibland har jag ingen aning när alla ansiktena vänder sej mot mej och dom vill ha svar.
Vadå? Ska JAG veta, bestämma, kunna och styra?
Okej...? Men JAG vet väl inte??
Men så gör jag det ändå... Jag tar av guldskorna och chansar hejvilt.

Det känns som jag har kommit undan med det ett bra tag men nu när man blir 40 så ska man liksom kunna det där på riktigt och inte på låssas. 
Läskigt.

Det låter också himla trist och långtråkigt.

Nä. Guldskorna tänker jag spara. Vägrar att slänga dom! Jag får väl ha dom i garderoben och ta fram dom då och då.
Jag får hitta ett eget sätt att vara 40 på.
För 40 kommer jag ju bli.

Diggiloo diggilej på dej!
Dax för sängen nu, så då säger jag hej!
(Rim och ramsor e väl tillåtet när man e en gammal tjej?? Höhö! :-D)

Kommentarer
Postat av: N

Bara att fråga sina egna barn vad de anser om oss föräldrar; MOSSIGA GAMLA STOFILER

2014-03-09 @ 00:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback