Upp och ner

Bara för att man lyckas nå sina drömmars mål och uppnå det man verkligen vill så betyder det inte att allt är tipp topp hela vägen dit.
Plötsligt kommer det ikapp en och ger dig en käftsmäll.
Du möts av motgångar och besvikelser. Det händer oväntade saker som tar en helt annan vändning än vad du hade tänkt...


Plötsligt sviker självförtroendet.
Ska jag göra det här? Shit jag kan ju ingenting! 
Tänk om jag gör fel? Jag klarar ju inte ens själv den där övningen...


Vilket ansvar. Tänk om jag lär ut fel?
Tänk om jag gör fel... Säger fel?


Då gäller det. Samma gamla tråkiga sak som jag jämt predikar: GÖR DET ÄNDÅ!


Ha tålamod. Ta det lugnt.
Andas genom ångesten och oron och så kör du bara på ÄNDÅ.
När det stormar ska man inte ändra sin kurs med båten, var det en klok dam som lärde mig en gång. Då ska man bara hålla kursen och köra tills man kommer ur det.
Sen när havet har lugnat ner sig så kan man ta ett nytt beslut om man skulle önska det men inte just när man är mitt i det. 



Det är viktigt att visa att det inte bara är tjo och tjim hela tiden.
Man kan vara framgångsrik och ändå känna negativa känslor och rädsla.
Att klara det man satt upp som mål ger dig inte automatiskt värsta självförtroendet. Det kan vara skrämmande och läsligt.


Men det vänder snart igen.
Tålamod. Andas. Ta det lugnt.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Koolthing

"Gör det ändå"? Trots att det finns risk för att man lär sig ut fel och bidrar till skador? Och att man dessutom har mage att ta betalt för att lära ut något man själv är osäker på?

Hur skulle det se ut om körskollärare inte var helt på det klara med reglerna men valde att "köra på ändå"? Det är DITT ansvar om människor, p g a din bristande kunskap, skadar sig så att de får problem för resten av livet. Tänk på det!

Glad att jag inte är kund hos dig! Maken till bristande omdöme hos en personlig tränare har jag sällan skådat.

2014-11-03 @ 16:55:00
Postat av: Koolthing

För kom ihåg: du jobbar inte som personlig tränare och lär ut övningar för DIN skull, utan för ANDRAS. Det är ditt jobb att se till att folk mår bra!

2014-11-03 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback