Ljuset i tunneln.

Nu känner jag mig mer lugn för jag ser ljuset i tunneln.
Innan har jag varit helt spretig och inte vetat riktigt vilket ben jag ska stå på.
Jag har varit över allt och ingenstans samtidigt och det har varit extremt energikrävande och utmattande.
Nu kan jag vila i att jag tagit ett beslut och vända fokus åt det hållet även om det är läskigt som bara den!


Jag hoppar över kanten nu. Fy va pirrigt men å vad kul!
I ungefär tio, tolv år har jag vandrat fram och tillbaka i tanken på att jag vill göra någonting annat än att jobba inom barnomsorgen. Jag har gjort lite avstickare några gånger men sen har jag alltid hamnat tillbaka i någon förskola.
Jag orkar inte jobba med det mer. Det är helt galet tungt att arbeta med barn.
Jag utmanas och utvecklas inte mer heller. Fortbildningar och föreläsningar som stimulerar mig är dom som jag kan relatera till någonting annat utanför arbete med barn men när jag är med och lyssnar på någonting som man endast arbetar med i förskolan orkar jag inte hålla intresset uppe så länge längre.


Jag ska prova att arbeta på gym i stället. Bara.
Jag kommer att sluta på mitt jobb på förskolan så fort jag får gå och dom hittat en ersättare.
Jag är förväntansfull över vad framtiden kommer med. Det är en spännande tid jag har framför mig, full av utmaningar och utvecklande saker. 

Wish me good luck!

God natt.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hurra! Du är både modig och stark :) Det kommer att gå hur bra som helst tror jag men lycka till i alla fall.

Svar: Tack min finaste vän! <3
kattitingeling

2014-10-22 @ 09:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback