Julen e över

Nu har min intensiva mamma åkt hem. Hon ska göra nått precis hela tiden så man behöver semester efter att hon varit här. Tur man har fyra dagar ledigt nu då! :-D
Men det är alltid kul ändå när hon är här.
Vi har varit på Universeum tex.



Jag har aldrig varit där förut så jag tyckte det var roligt. :-)




Eskil och Astor var kanske lite för små för vissa saker men det mesta var väldigt spännande.





Vi har också varit och handlat på Allum.



Jag handlade gardiner och kuddöverdrag.
Vi var också och handlade på Ikea.
Inhandlade lakan och ny klocka till köket bland annat.



Jag känner att jag har tröttnat lite på att allt bara är vitt så jag bestämde mig för att tillföra lite turkos färg.


Känner mig nöjd. :-)
Mamma köpte en ny lampa till Sara och ett svart överkast till hennes säng. Till oss köpte hon mattor till vår hall på Rusta. 

En kväll var vi borta hos kusin Sanna och blev bjudna på julmat och massa vin. :-D





Och så var vi och fixade våra naglar tillsammans jag och mamma.
Hon hade sagt att hon ville gå dit och fixa naglarna så hon fick presentkort av mig i julklapp.


Sen var det dags för mamman att åka hem så vi körde henne till flyget och vinkade av henne.


Och efter det åkte vi på spis-jakt.


Stekt skalle någon?

Innan jul hjälpte Eskil till att plocka ur matkassen och la ett inplastat paket med kalkon-pålägg rätt på den heta plattan som Sara hade satt på för hon skulle koka nudlar.
Det smälte så klart fast och gick inte att få bort med nått.
Vi försökte med kniv och förstörde glaset! :-O
Luckan hade redan börjat ge upp för länge sedan och den var allmänt dålig så det var ändå dags för en ny.


Vi åkte till alla ställen som finns i hela Göteborg typ med tre trötta barn i bilen... :-/


Sista anhalten blev Elon i Partille där vi fann våran spis som vi valde.




Det blev en varmluftsugn med induktionshäll.
Den gör kastrullen varm men inte plattan så även om vi inte ska lägga några fler plastförpackningar på hällarna så är det minimal risk för att den smälter fast på platt-ytan i alla fall!



Vi valde också dolda knappar till spisen. Dom går att trycka in och knapparna till plattorna är digitala och sitter uppe på hällytan.


Den går att barnlåsa digitalt genom att hålla in en knapp i några sekunder och den har plus-hällar vilket betyder att man kan ha vilken storlek som helst på kastrullen på alla "plattor". Vissa induktionshällar känner inte av kastrullen om den är för liten eller för stor.


Provkörde den och den var fantastisk!
Det gick supersnabbt ju!
På min kusin Sannas inrådan tyckte hon att jag skulle kolla upp så att den inte piper hela tiden som deras spis. Denna piper när man ändrar nån inställning men annars inte! :-D

Jag är så nöjd så jag nästan spricker! :-)


Jag och Chris var på bio också och såg den nya Star Wars. Den var väldigt bra!


Annars har jag också hunnit med att jobba i mellanåt.



Jag önskar er alla en god fortsättning och en fantastisk nyår!
Vi åker till Dalsland imorgon till faster Merja. Ska bli himla skönt att ladda batterierna lite. Det gör man verkligen där!


Love till er alla!
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback