Egen salong

Nu skriver jag från en pc så det borde förhoppningsvis fungera bättre än appen i telefonen. Men det verkar som att de har gjort nått pt problemet så kanske kan det va så att man börjar använda appen igen?
Synd att man missat nästan två år på grund av det. 
Jag har ju inte bloggat  alls då på grund av att det inte fungerat att göra det genom telefonen som det gick förut men jag ville verkligen skriva ett långt inlägg över min tacksamhet över allt som hänt den sista tiden.
Det är väldigt viktigt att stanna upp och se på det man har och det man är tacksam över. Jag skriver mer om det längre ner i detta inlägg.
Men nu åter till det jag ville skriva om...
  (null)

För ca två år sedan träffade jag en medlem på gymmet i Olskroken där jag arbetade som pt. Jag tyckte han såg livsfarlig ut och vågade inte ens säga hej men han var stammis och vi började heja och ibland frågade jag honom hur det gick med träningen. Han heter Martin. Det visade sej att han var den finaste, gulligaste personen som går på två ben. Han är verkligen en riktigt fin människa och en jul fick vi alla som jobbade på gymmet ett presentkort av honom till hans väninna på Redbergskliniken.

(null)

Jag beställde tid där och då fick jag träffa Natalie som inspirerade mig så himla mycket.
Jag har alltid drömt om att ha något eget och när jag var på hennes klinik så kände jag: nått sånt här vill jag också ha och skapa!

(null)

Jag gick hem och började skissa på en vicion.
Jag jobbar väldigt mycket med att visualisera och göra mindboards. Det finns en särskild flik här i min blogg där man kan hitta mina mindboards och där har jag också ingående beskrivit hur jag gör när jag skapar dom. Allt jag någonsin lagt i mina mindboards har blivit verklighet. Idag vet jag att jag kan skapa precis vad jag vill. Jag kan bli och få allt jag önskar och jag har också insett att de inte ens är svårt. Det sitter i huvudet precis allt ihop. Endast i huvudet. Det du tror blir din sanning så tro för bövelen att du e helt fucking amazing och inget annat!
  (null)

I min mindboard och visionsbild skrev jag ner vad jag skulle jobba med i min egna salong och jag skrev ner bl.a fransstylist och jag började där. 
Jag blev rekomenderad av min fina väninna Linnea i Varberg om en skola i Borås.

(null)

På Svenska Skönhetsskolan i Borås har jag gått mina flesta utbildningar.
Jag vill väldigt gärna tacka alla er fyra personer för all inspiration och hjälp. Martin, Natalie, Linnea och Camilla. Utan er hade jag idag inte haft någon egen salong. Tack från djupet av mitt hjärta. 

(null)

Jag vill också tacka för att jag fick möjlighet att börja i en salong vid Grönsakstorget och jobba där i nästan ett år. Jag lärde mig otroligt mycket och att jag fick hyra rum där har hjälpt mig att komma dit jag är idag.
Efter det fick jag komma till salong [All:tid] där jag träffade många fina kollegor.
Jag fick lära mej om ambition och arbetsglädje. Plötsligt var jag på ett ställe där det fanns människor som älskade sitt arbete, var drivna och ville framåt. Allt jag lärt mig där har varit ovärderligt.
Där såg jag andra uppfylla sina drömmar och det gav mig vingar till att uppfylla mina egna.
  (null)

Tack Emma för all hjälp du gett mig i min salong. Du är som min tredje dotter. Jag är evigt tacksam för allt du gjort. Vad som än händer så finns jag alltid här för dej, det vet du!

(null)

Tack också Boris. Utan dig hade det inte blivit någonting av salongen ju! 

(null)
 
Chris min fina make. Hur skulle jag ens kunna existera utan dej? Du är mitt allt och lite till.
Jag är så himla tacksam för att du alltid står vid min sida och stöttar mig i allt jag gör. Det finns ingen som är en sån fin människa som du, inifrån och ut. Vad jag än tar mej för så står du alltid där vid min sida och peppar, puschar och tror på mej. Det är så himla vackert och fantastiskt. Jag förstår inte hur jag kunnat ha sån tur att träffa dej. Tack vare dej så är jag en helt annan männsika, en som vill vara så mycket bättre. Du har fått mig att tro på mej själv, lyft mej till stjärnorna och plockat fram det allra bästa ur mej. Tack. Love always. Du är unik och underbar!
  (null)

Tack också alla vänner, släkt, bekanta och kunder som stöttat mig och kommit med massa peppande ord och gåvor.
Jag är så himla tacksam för att få ha er i mitt liv. Så fint!

(null)

Utöver mindboards och visionsbilder så jobbar jag väldigt mycket med tacksamhet.
Det har jag lärt mig när jag läste the Secret böckerna.

(null)

Där beskriver dom att tacksamheten är en energinivå som är väldigt hög. För att motverka att hamna i en negativ spiral av misströstan och negativitet så ska man regelbundet se på det som man redan har och det man känner tacksamhet för.
Gör man det så är det svårt att känna så mycket negativitet, för man håller koncentrationen på det som är bra i sitt liv. Det blir också samma spinn av det som jag beskrev här ovan: Det sitter i huvudet precis allt ihop. Endast i huvudet. Det du tror blir din sanning så tro för bövelen att du e helt fucking amazing och inget annat!
Det du koncentrerar dig på växer. Tänker du på allt bra du har så blir det mer bra saker i ditt liv... och tvärt om.
Sitt ner och skriv tio saker varje dag som du är tacksam för så kommer du att se en fantastisk förändring i ditt liv!
Try it!
  (null)

Massa kärlek till dej och TACK igen!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback