Jala jalla!

Ofta får jag jag höra att jag har en sån energi.
Hur hinner du med allt? Oj vad du håller på! Och oj vad du är företagsam.
Jag inser att att min verklighetsuppfattning skiljer sej rejält från andras rätt ofta för jag tycker själv att jag e väldigt lat och att jag inte gör särskilt mycket.
Jag tycker hela tiden att jag borde göra lite mer och skäms över hur förslappad jag är.
Kanske är det därför det tar mej så lång tid att återhämta mej från min stress? Jag känner skuld när jag slappnar av? Eller kanske därför jag blev utbränd från första början...

Att bryta vanor är så himla svårt. Man är ju så van att köra den vägen, det bara går automatiskt.
När man ska ta en annan väg så är det jättespännande... nån dag, sen blir det till slut utmattande och så väljer man omedvetet den gamla vägen - när det är DET som egentligen är det som är utmattande.
Hänger nån med?
Väldigt bakvänt.

Det gäller att göra den nya vanan till en gammal helt enkelt.
Övning ger färdighet.
Jag får öva mej på att slappa mer och trycka bort känslan av att jag då är lat och slösar bort tiden.
Jag måste lära mej att tänka om. Att slapp är kvalitétstid och springa runt och göra massa annat är slöseri.

Sitter och läser alla gamla inlägg i arkivet. Är på 2009 nu. Håller fortfarande på med kategoriseringen. Det tar TID! Gör ett ryck och kategoriserar då och då men det är jobbigt att läsa alla gamla inlägg. Får ångest. Så jag höll på! Usch. Vill mindre och mindre tillbaka dit för varje dag som går. Vilket slit.

Hittade ett inlägg
HÄR från december 2009.
I detta inlägg har jag gjort nått test som jag länkar till som beskriver ens personlighet. Intressant...
Jag har klippt ut lite av vad som beskriver min personlighet:

"Jag är en person som är aktiv och kapabel, men som har lätt att driva sig själv för hårt och svårt att ta kritik och motgångar. Det är oftast den här personligheten som går in i väggen, för hur mycket du än gör, uträttar och åstadkommer så är din insats färskvara."

Ja, så tokigt då. Men jag gjorde om testet och nu fick jag ett annat resultat så jag kanske har lärt mej lite av mina erfarenheter? Man får ju hoppas...
Så här stod det nu:

"Dina svar visar att du bedömer ditt värde lika mycket efter dina prestationer som för den du är. Du är aktiv, kapabel och samtidigt lite av en livsnjutare. Troligtvis önskar du få ut mer av livet men har inte riktigt hittat din grej. Försök hålla kvar balansen mellan att vara och behovet att prestera. Du vet att du har alla möjligheter att förändra ditt liv så sätt igång."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback